Ons verhaal
1. Wat doet KANVAZ?
KANVAZ zorgt voor sociaal wonen in 18 gemeenten in de regio tussen Aarschot, Diest en Tienen.
KANVAZ speelt in op de lokale woonnoden door de regio op te splitsen in drie subregio's en nauw samen te werken met de lokale besturen en partners. Hierdoor staan we dichter bij de klant. Onze klanten zijn meer dan welkom in onze vestigingen in Diest en Tienen.
Vanuit deze twee kantoren verhuren, verkopen, bouwen en beheren we sociale woningen. Zo verhuren we al zo'n 3200 eigen sociale woningen en meer dan 500 woningen van private eigenaars. Tel daarbij nog eens de bouw van 1000 nieuwe woningen en je komt aan een heel mooi aanbod.
Bovendien neemt KANVAZ tegen 2028 nog 200 woningen over van andere woonmaatschappijen binnen het werkingsgebied. Ook draagt KANVAZ een 200-tal woningen over naar woonmaatschappijen buiten het werkingsgebied.
2. Het verhaal van KANVAZ
De huisvestingsmaatschappijen CNUZ, Diest-Uitbreiding en SWaL en sociale verhuurkantoren Woonregt, Hageland en Spit (deel) bundelen sinds 1 juli 2023 de krachten in KANVAZ. Samen zorgen we voor sociaal wonen in de regio tussen Aarschot, Diest en Tienen.
Onze missie is duurzame, betaalbare en kwalitatieve huisvesting bieden.
We begeleiden onze klanten van een dak boven het hoofd naar een thuis in een warme buurt.
We hanteren in onze samenwerking met klanten, medewerkers en partners een wederzijds respectvolle en vastberaden aanpak.
We hebben voortduren aandacht voor alle belanghebbenden van onze organisatie en hun diversiteit.
3. Personeel
Het personeelsteam bestaat uit het managementteam en de verschillende teams binnen de afdeling organisatie, de afdeling klanten en de afdeling patrimonium.
Binnen de verschillende afdelingen werken bijna 70 medewerkers samen met het managementteam aan de missie van KANVAZ.
Het managementteam bestaat uit de algemeen directeur, 3 stafmedewerkers en de 5 managers van de verschillende teams.
Zij staan samen in voor de beleidsmatige en organisatorische leiding van de totale organisatie.
- Lym De Brouwer - algemeen directeur
- Sylvie Venneman - stafmedewerker beleid
- Kristel Ribbens - stafmedewerker organisatie
- Bert Blommen - stafmedewerker communicatie
- Katrijne Huyghebaert - manager projecten
- Jayson Jonckers - manager gebouwen
- In te vullen - manager huurders
- Jana Wijnants - manager klanten
- Liesbeth Van Rietvelde - manager organisatie
De afdeling patrimonium volgt alle bouw- en renovatieprojecten op van ontwerp tot oplevering en staat in voor het gebouwbeheer. De afdeling patrimonium bestaat uit team projecten, 2 teams gebouwen en 2 technische ploegen.
TEAM PROJECTEN:
Team projecten staat in voor de ontwikkeling van nieuwbouwprojecten en grote renovatieprojecten, mogelijks gepaard met bijhorende infrastructuur.
TEAM GEBOUWEN:
De teams gebouwen staan in voor het gebouwenbeheer en zijn opgedeeld in de regio Tienen en Diest.
TECHNISCHE PLOEG:
De technische ploegen staan in voor de herstellingen, kleine renovaties en onderhoud van het patrimonium en zijn opgedeeld in de regio Tienen en Diest.
De afdeling klanten behoort tot het frontoffice en begeleidt de klanten. In de afdeling klanten zijn er 5 verschillende teams met specifieke rollen en taken.
Team huuradministratie staat in voor de dossieropvolging en administratieve dienstverlening.
TEAM HUURBEGELEIDING:Team huurbegeleiding staat in voor de individuele begeleiding van de huurders en heeft rechtstreeks contact met deze klanten.
De huurbegeleiders zijn het aanspreekpunt binnen de woonmaatschappij voor de huurder en zorgt ervoor dat de huurder de juiste informatie ontvangt, hetzij door zelf de vraag te beantwoorden, hetzij door de vraag gericht door te geven aan andere teams.
TEAM KANDIDATEN:
Team kandidaten staat in voor de dienstverlening naar de kandidaat-huurders en heeft rechtstreeks contact met deze klanten.
Team kandidaten maakt kandidaten wegwijs in het huuraanbod van de woonmaatschappij. Het onthaal van kandidaat-huurders via balie, mail, telefoon en permanentie zitdagen in de gemeenten maakt deel uit van het takenpakket van team kandidaten.
TEAM EIGENAARS:
Team eigenaars staat in voor de dienstverlening naar private verhuurders, de eigenaars van de door ons ingehuurde panden.
Team eigenaars maakt potentiële verhuurders wegwijs in het verhuren via een woonmaatschappij, zij voeren ook de prospecties uit van de aangeboden panden.
Team eigenaars is het aanspreekpunt voor de eigenaar binnen de woonmaatschappij en zorgt ervoor dat de eigenaar op de hoogte geworden wordt van meldingen aangaande zijn pand.
TEAM KOOP EN LENINGEN:
Team koop en leningen staat in voor de dienstverlening naar kandidaat-kopers, kopers en ontleners en heeft rechtstreeks contact met deze klanten.
De afdeling organisatie staat mee in voor de activiteiten ter ondersteuning van de dienstverlening.
Team financiën neemt rollen en taken op vlak van financiën op.
TEAM INTERNE WERKING:Team interne werking staat in voor het onthaal en de backoffice waar rollen en taken op vlak van coördinatie operationele en interne werking, personeel, ICT, logistiek en communicatie worden opgenomen.
4. Bestuur
Het bestuur van KANVAZ bestaat uit een Algemene Vergadering, een Raad van Bestuur, en een Directiecomité. Als de lokale mandatarissen van de steden en gemeenten na de lokale verkiezingen wijzigen, verandert ook de samenstelling van deze bestuursorganen. Naast de bestuursorganen heeft KANVAZ ook nog 3 Zonecomités die fungeren als toewijzingsraad.
De aandeelhouders van KANVAZ zijn:
Lokale besturen binnen het werkingsgebied:
- Aarschot
- Begijnendonk
- Bekkevoort
- Diest
- Geetbets
- Glabbeek
- Hoegaarden
- Holsbeek
- Kortenaken
- Landen
- Linter
- Lubbeek
- Rotselaar
- Scherpenheuvel-Zichem
- Tielt-Winge
- Tienen
- Tremelo
- Zoutleeuw
Lokale besturen buiten het werkingsgebied:
- Boortmeerbeek
- Haacht
- Keerbergen
- Leuven
- Oud-Heverlee
- Tervuren
Vlaams gewest
Provincie Vlaams-Brabant
Private aandeelhouder
De Raad van Bestuur is samengesteld uit de voorzitter (Guy Dumst en 29 bestuurders.)
Voor lokale besturen binnen het werkingsgebied:
- Johan Bellen - OCMW Diest
- Geert Bovyn - gemeente Lubbeek
- Guy Dumst - stad Zoutleeuw
- Filip Havet - gemeente Hoegaarden
- Magaly Knapen - stad Aarschot
- Werner Mertens - gemeente Rotselaar
- Marc Richelle - stad Landen
- Dirk Smolders - OCMW Tienen
- Kim Soetaers - gemeente Linter
- Patricia Stevens - gemeente Begijnendijk
- Karin Struyf - OCMW Tienen
- Lieve Van Den Berghe - stad Scherpenheuvel-Zichem
- Johan Van Der Eycken - stad Diest
- Hilde Van Roosbroeck - stad Aarschot
- Antonius Van Weel - stad Diest
- Tom Vanderstappen - stad Aarschot
- Nadine Verboven - stad Diest
Voor lokale besturen buiten het werkingsgebied:
- Frauke Wouters - stad Leuven
Voor provincie Vlaams-Brabant:
- Tom Dehaene
- Lucia Dewolfs
- Hilde Kaspers
Voor particuliere aandeelhouders:
- Paula Broeders
- Marc Dewaelheyns
- Guido Lammens
- Annick Mergaerts
- Wim Oeyen
- Gilbert Pex
- Stien Van Der Auwera
- Els Van Hoof
Het directiecomité is samengesteld uit de voorzitter van de Raad van Bestuur en de voorzitters van de Zonecomités:
- Guy Dumst - voorzitter
- Johan Bellen - voorzitter Zonecomité Noordoost
- Dirk Smolders - voorzitter Zonecomité Zuid
- Gilbert Pex - voorzitter Zonecomités Noordwest
Het werkingsgebied van KANVAZ bestaat uit 18 gemeentes opgedeeld in 3 deelwerkingsgebieden:
- Deelwerkingsgebied Noordoost: Aarschot, Scherpenheuvel-Zichem, Diest, Bekkevoort, Kortenaken
- Deelwerkingsgebied Noordwest: Begijnendijk, Tremelo, Rotselaar, Holsbeek, Tielt-Winge, Lubbeek.
- Deelwerkingsgebied Zuid: Hoegaarden, Tienen, Glabbeek, Linter, Landen, Zoutleeuw, Geetbets.
In elk deelwerkingsgebied werd een toewijzingsraad opgericht. Deze wordt het Zonecomité genoemd.
Het Zonecomité is een overlegplatform dat de dialoog tussen de woonmaatschappij, de lokale besturen en de relevante welzijnsactoren organiseert en structureert. Dit moet de verschillende stakeholders in staat stellen om een geïntegreerd en gedragen toewijzingsbeleid te realiseren.
Het Zonecomité heeft een beleidsmatige opdracht en een operationele opdracht. Dit wordt geregeld in artikel 6.22 van het BVCM. Er werd beslist om in elk deelwerkingsgebied een opsplitsing te maken naar 2 organen voor beide opdrachten, namelijk het Zonecomité voor de beleidsmatige opdracht en het toewijscomité voor de operationele opdracht. Elk van de organen heeft een specifieke samenstelling, opdracht en werking.
Huishoudelijk reglement toewijzingsraad – zonecomité.
Nieuwsberichten
Openingsuren feestdagen
Eerst en vooral wenst KANVAZ iedereen heerlijke feestdagen, een prachtig eindejaar en een wondermooi 2025!
Tijdens de feestdagen werken we met aangepaste openingsuren.
Dinsdag 24 december: Onthaal én de telefoonlijnen open tot 12 uur, gesloten in de namiddag
Woensdag 25 december: gesloten
Donderdag 26 december: gesloten
Vrijdag 27 december: onthaal gesloten, telefonisch bereikbaar voor dringende oproepen
Maandag 30 december: onthaal gesloten, telefonisch bereikbaar voor dringende oproepen
Dinsdag 31 december: onthaal gesloten, telefonisch bereikbaar voor dringende oproepen
Woensdag 1 januari: gesloten
Vanaf 2 januari staan we weer paraat om jullie verder te helpen zoals altijd.
Donderdag 5 december uitzonderlijk gesloten
Op donderdag 5 december 2024 zijn onze kantoren uitzonderlijk gesloten. Vrijdag 6 december staan we weer paraat om je vragen te beantwoorden.
Project Grootlosestraat Tremelo
Woonmaatschappij KANVAZ staat in voor het sociaal wonen in 18 gemeenten in de regio tussen Aarschot, Diest en Tienen. KANVAZ plant de bouw van 43 sociale huurappartementen met infrastructuurwerken aan de Grootlosestraat te Tremelo. Op maandag 04 november 2024 om 19u30 vindt er een infovergadering plaats in zaal "De Lindebloesem" te Tremelo.
Het project takt af van de Grootlosestraat, tussen huisnummer 40 en 38F.
De nieuwbouwwoningen in dit project zijn verdeeld over drie bouwblokken met elk een eigen ondergrondse parkeervoorziening. De bouwblokken hebben twee volwaardige bouwlagen en een beperkte derde verdieping. Tussen de bouwblokken wordt er nieuwe wegenis en gemeenschappelijk groen voorzien, met aandacht voor de zwakke weggebruiker.
Voor het ontwerp van dit project werd een ontwerpteam aangesteld onder leiding van GDesign Architecten uit Aarschot. Voor het deel infrastructuur wordt er samengewerkt met Quadrant Studie- en landmeetburo uit Kortenberg.
Op de infovergadering wordt een korte toelichting van het project gegeven, samen met meer uitleg over huren en inschrijvingsvoorwaarden.